engine and Automatic Transmission

selfie scooter rijden: op de motorfiets door het colosseum - scooter stockfoto's en -beelden

Er zijn verschillende motorontwerpen, waaronder diesel, benzine, tweemotorige en meermotorige. De moderne motor maakt gebruik van een geïntegreerde aandrijflijn met een transmissie. Tweemotorige scooters, die het populairst zijn, gebruiken twee kleine motoren en een aandrijfas met twee aparte assen voor elke motor. Deze typen kunnen werken met tweewiel- of vierwielaandrijving met behulp van een "dual mode". De meest populaire scooters met een eenmotorig ontwerp worden tweemotorige scooters genoemd.

De term "aandrijflijn" verwijst naar het interieur van de scooter. Ze zijn boven elkaar geplaatst, van de motor tot de voor- en achterwielbak. Bij het ontwerpen van de motor identificeren de fabrikanten bepaalde 'familieonderwerpen'. Familieonderwerpen hebben over het algemeen betrekking op het ontwerp en de keuzes van de uitzending. Over het algemeen houden fabrikanten rekening met 3 factoren bij het kiezen van een transmissie: prestaties, kosten en onderhoudsgemak.

Het derde familieonderwerp is de configuratie van de transmissie. Er zijn er drie: lock (waarbij), monitor en non-lock. Bij het gebruik van een slot (ook wel koppelomvormer genoemd), is de configuratie dat de aandrijfas een koppel heeft dat het mogelijk maakt om tussen twee vaste punten te roteren. Aan de andere kant maakt een monitor variabele transmissies mogelijk. Het maakt bijvoorbeeld een derde functie van één koppel mogelijk wanneer de twee eerste koppels worden gecombineerd om een ​​vierde functie van één koppel te verschaffen. Bij gebruik van een monitor wordt het koppel geproduceerd door een tandwiel onder de gepatenteerde besturing van PowerUp! die vervolgens wordt verdeeld over de achterkant en de voorkant van het voertuig.

De term "non-lock" of "motormodus" verwijst naar de tempart van de transmissie waarin de versnellingen niet aan elkaar zijn vergrendeld. Bij niet-vergrendelde apparaten is het niet het geval van een fysieke inschakeling van de transmissie. De bestuurder kan schakelen via een stick (materieel gesproken) of een knop gebruiken binnen het keyless-systeem. Voor het rijden op een motorfiets is bijvoorbeeld geen fysieke inschakeling van de transmissie nodig – zowel het linker- als het rechterproces worden door de transmissie voltooid. In niet-vergrendelde apparaten zijn er verschillende combinaties van versnellingen om uit te kiezen. Afhankelijk van de toepassing zijn er verschillende combinaties – bijvoorbeeld met 6 snelheden en 5 snelheden.

Afgezien van de configuratie van de interne ontvangers, heeft de manier van verzenden veel te maken met de kosten van het apparaat. Vanuit het oogpunt van kosten is Japan erin geslaagd een van de beste en meest betaalbare automatische transmissies ter wereld te maken door de producent van de beroemde Yamaha Mega City. Dit type transmissie heeft de exploitatie- en onderhoudskosten aanzienlijk verlaagd, zelfs voor grote commerciële en individuele bedrijven.

De Mega City-transmissie, ook wel Universal Auto Transmission (UAT) genoemd, is een van de meest gebruikte automatische transmissies ter wereld. Dit type transmissie staat bekend om zijn hoge capaciteit en duurzaamheid. Het staat ook bekend om zijn gemakkelijke pedaalbediening. De Mega City is erin geslaagd om de beste automatische transmissies ter wereld te creëren. De werking ervan omvat een zorgvuldige bewaking van de snelheid, versnellingen en rem. Daarnaast werden de motoren uitgelijnd om ervoor te zorgen dat er geen vertraging in de shift optreedt.

Afgezien van de bovengenoemde automatische transmissies waarbij gebruik wordt gemaakt van o-shifts, zijn er ook die een acceleratie van nul tot zestig mijl per uur mogelijk maken in slechts vier seconden. De procedures die door deze ploegen worden gebruikt, zijn veel gecompliceerd in vergelijking met de bewerkingen die worden gebruikt door reguliere uitzendingen.

Aside from these, Coupe and Automatic transmissions have also shown their capability to perform well with individuals who are inclined to being the front seat passengers rather than the drivers. This second shift is the mirror shift and it entails putting the shifter in second position. It is a practice that has been used by the majority of car owners since the early eighties and it has been enhanced so as to provide easy access for the driver.

Afgezien van deze, hebben Coupé en automatische transmissies ook hun vermogen getoond om te presteren in kwestie van meer dan 140 mph.

Het is dus heel goed mogelijk om iets te vinden dat u tevreden zal stellen, maar voordat u daadwerkelijk gaat winkelen, wordt u geadviseerd om op zijn minst basiskennis te hebben over hoe transmissies werken, zodat u de basisbediening begrijpt zoals die wordt gedaan door de automatische transmissie. Het is ook zo essentieel dat je neigt naar kleinere auto's en kleinere auto's, omdat de overbrenging en rijeigenschappen van deze eenheden direct proportioneel worden verbeterd.<|einde van de afstand dat het vermogen van de motor op de weg wordt overgebracht.

Opties voor transmissie en rijeigenschappen

Er is een breed scala aan transmissie-opties voor een auto-eigenaar.